در این مقاله اطلاعات کامل از اینکه هزینه عمل برگشت وازکتومی چقدر است و صفر تا صد عمل برگشت وازکتومی را مطالعه میکنید.

tel://02188776801

وازکتومی یک روش جراحی پزشکی است که از رسیدن اسپرم به مایع منی جلوگیری می‌کند. بنابر این هنگامی که مرد دچار انزال می‌شود، منی را آزاد می‌کند که حاوی اسپرم نباشد.

 

(اسپرم هنوز تولید می‌شود اما توسط بدن مرد بازجذب می‌شود.) این امر منجر به نابارور شدن مردان تحت عمل وازکتومی می‌شود. وازوواستومی یا عمل برگشت وازکتومی یکی از روش‌ های جراحی است که برای معکوس کردن وازکتومی (بازکردن لوله های مردان) استفاده می‌شود.

بعد از انجام عمل وازکتومی در مردان که منجر به عدم باروری آن‌ ها می‌شود، گاهی اوقات شرایط زندگی فرد عمل شده تغییر می‌کند.

برخی از مردانی که وازکتومی انجام داده‌ اند تصمیم می‌گیرند که  خانواده خود را بزرگ کنند یا خانواده جدیدی را شروع کرده و دوباره صاحب فرزند گردند.

معکوس کردن وازکتومی یا بازکردن لوله مردانه (اصطلاح پزشکی وازوواستومی است) روشی است که می‌تواند به شما کمک کند دوباره یا برای اولین بار صاحب فرزند شوید.

اگر به دنبال این هستید که بدانید هزینه عمل برگشت وازکتومی چقدر است و آیا آیا وازکتومی قابل برگشت است تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کارکرد عمل برگشت وازکتومی (وازووازستومی) چیست؟

اساساً عمل برگشت وازکتومی، نتیجه عمل جراحی وازکتومی را که عدم باروری در مرد عمل شده است را خنثی می‌کند. برای انجام وازکتومی، جراح یک برش کوچک در کیسه بیضه ایجاد می‌کند و مجرای دفران (لوله‌ای که اسپرم را به منی می‌برد) را برش می‌دهد.

کارکرد عمل برگشت وازکتومی (وازووازستومی) چیست؟

سپس دو انتها سوزانده و بخیه می‌شوند و مسیر اسپرم را مسدود می‌کنند. در طی یک عمل برگشت وازکتومی (بازکردن لوله ها) ، جراح دو انتهای مجرای دفران را که در طول روش اصلی وازکتومی قطع شده بودند، دوباره به هم وصل می‌کند.

این امر اجازه می‌دهد تا اسپرم دوباره وارد مایع منی شده و باروری مجدد فرد تحت عمل را ممکن می‌کند.

آیا وازکتومی قابل برگشت است (بستن لوله مردان قابل برگشت است) ؟

آیا وازکتومی قابل برگشت است (بستن لوله مردان قابل برگشت است) ؟ سؤال مهمی است که باید به آن پاسخ داده شود. گاهی در مورد عمل برگشت وازکتومی تصورات غلطی وجود دارد که نیاز به اصلاح و روشنگری دارد.

یک تصور غلط رایج این است که اگر بیش از 10 سال از انجام عمل وازکتومی خود فاصله داشته باشید، معکوس کردن آن کارساز نخواهد بود.

خیلی از پزشکان متخصص که تجربه در میکروسرجری و وازکتومی معکوس را دارند، خاطر نشان ساخته‌اند که احتمال موفقیت بالایی برای انجام عمل برگشت وازکتومی وجود دارد، حتی اگر سال‌ها از انجام عمل وازکتومی گذشته باشد.

مطالعه بیشتر: برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان زود انزالی و درمان دائمی سستی کمر، کلیک کنید.

روش انجام عمل برگشت وازکتومی

 این روش با قرار دادن بیمار تحت شرایط بیهوشی انجام می‌شود و پس از آن یک برش خط میانی کیسه بیضه در کیسه بیضه ایجاد می‌شود.این برش معمولاً  بزرگ‌تر از آنچه برای انجام وازکتومی اصلی لازم است می باشد.

بخشی از مجرای دفران که قبلاً در زمان وازکتومی اولیه مسدود یا قطع شده بود، شناسایی شده، از طریق زخم جراحی آورده شده و برداشته می‌شود. پس از این، مایع از انتهای بیضه مجرای دفران باز نمونه‌ برداری می‌شود.

عمل جراحی برگشت وازکتومی

 سپس این مایع در زیر میکروسکوپ تجزیه و تحلیل می‌شود تا مشخص شود که آیا اسپرم فعالی وجود دارد یا خیر. در این مورد خاص، تعداد زیادی اسپرم متحرک مشاهده می‌شود.

این امر نشان می‌دهد که می‌توانیم مستقیماً به اتصال مجدد مجراها ادامه دهیم. برای انجام اتصال مجدد، ابتدا بخیه‌ های اولیه برای نزدیک کردن مجدد مجراها گذاشته می‌شود.

پس از این مرحله، چندین بخیه کوچک‌ تر داخل مجرا قرار داده می‌شود تا لومن واز را به هم نزدیک کند. سپس بخیه‌ های اضافی برای محصور کردن کامل دهانه رگ و بخیه‌ های حمایت کننده نهایی برای تقویت مجرای دفران که به تازگی متصل شده‌اند انجام می‌شود.

پس از بسته شدن بخیه‌ها، اتصال نهایی کامل شده و مجرای دفران به محل طبیعی خود باز می‌گردد. نتیجه این عمل برگشت وازکتومی، بازگشت توانایی باروری در مردان است که با عمل وازکتومی از دست رفته بود.

اهمیت انجام عمل برگشت وازکتومی توسط یک جراح ماهر و با دانش

 در عمل برگشت وازکتومی، جراح یک سوراخ کوچک در کیسه بیضه ایجاد می‌کند تا به دو انتهای مجرای دفران جدا شده دسترسی پیدا کند. پزشک جراح قبل از اتصال مجدد انتها از طریق جراحی، مایعی را که از هر لوله می‌آید بررسی می‌کند.

اگر اسپرم وجود داشته باشد، در عمل برگشت وازکتومی لوله‌ ها با میکرو جراحی دوباره به هم وصل می‌شوند. اگر اسپرمی یافت نشد، پزشک جراح باید تصمیم بگیرد که آیا بهتر است بازسازی پیچیده‌ تری از اپیدیدیم تا مجرا انجام دهد.

این امر یک دلیل کلیدی است که چرا باید به یک جراح با تجربه و ماهر در زمینه میکرو سرجری مراجعه کرد.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با بیماری های بیضه و عکس بیضه سالم و ناسالم، کلیک کنید.

برگشت وازکتومی چقدر طول می‌کشد؟

از آنجایی که عمل برگشت وازکتومی پیچیده‌ تر و از نظر فنی چالش برانگیزتر از انجام خود عمل وازکتومی است، عمل برگشت وازکتومی در زمانی بیشتر از عمل وازکتومی (روشی 15 دقیقه‌ای) انجام می‌شود و به مهارت و تجربه یک میکروسرجر نیاز دارد.

عمل برگشت وازکتومی که می‌تواند به عنوان یک عمل جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام شود، می‌تواند تا سه یا چهار ساعت طول بکشد. گاهی اوقات عمل برگشت وازکتومی حتی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

چه مدت طول می‌کشد تا بهبودی پس از عمل برگشت وازکتومی حاصل شود؟

بهبودی پس از عمل برگشت وازکتومی واقعاً به بیمار بستگی دارد، اما به طور کلی بیماران بعد از عمل برگشت وازکتومی هوشیار و قبراق هستند.

مردان معمولاً پس از 24 تا 48 ساعت قادر به انجام بیشتر فعالیت‌های غیر سنگین هستند. به دلیل ماهیت پیچیده عمل برگشت وازکتومی، مردان معمولاً پس از یک هفته بعد از انجام عمل برگشت وازکتومی به سر کار خود باز می‌گردند.

چه مدت طول می‌کشد تا بهبودی پس از عمل برگشت وازکتومی حاصل شود؟

همچنین برای حصول به نتیجه مناسب، نیاز است که برای حدود تا چهار هفته پس از عمل برگشت وازکتومی رابطه جنسی نداشته باشید.

پس از معکوس شدن وازکتومی، مرد کمی ناراحتی را تجربه می‌کند که می‌تواند با ایبوپروفن یا داروهای ضد درد و در صورت نیاز با استفاده از کیسه یخ روی بیضه‌ ها کنترل شود. اکثر بیماران پس از 48 ساعت نیازی به داروهای مسکن قابل توجهی ندارند.

احتمال موفقیت عمل برگشت وازکتومی چقدر است؟

معمولاً میزان موفقیت عمل برگشت وازکتومی بسیار بالا است؛ به گونه‌ای که 80 تا 90 درصد مواردی از عمل برگشت وازکتومی که توسط یک میکروسرجر مجرب انجام شود.

منجر به این می‌شود که پس از عمل برگشت وازکتومی، اسپرم دوباره تولید و باروری فرد تحت عمل از سر گرفته شود. البته این لزوماً موفقیت امر بارداری را تضمین نمی‌کند، اما بسیاری از زوج‌ها پس از عمل برگشت وازکتومی به طور طبیعی باردار می‌شوند.

هزینه عمل برگشت وازکتومی چقدر است؟

معمولاً عمل وازکتومی عملی ساده و سرراست است که در 15 دقیقه و انجام برش‌ های معدودی انجام می‌شود اما در عمل برگشت وازکتومی مقداری فرایند عمل پیچیده‌ تر بوده و حتی نیاز به مقداری پیگیری و آزمایش برای سنجش موفقیت عمل دارد.

در مجموع عمل برگشت وازکتومی عمل چندان پرهزینه‌ای نبوده و فرد تحت عمل می‌تواند بعد از زمان نقاهت به زندگی روزمره خود بازگردد.

به جز هزینه خود عمل برگشت وازکتومی و هزینه‌ای که بابت بودن در بیمارستان و دستمزد پزشک جراح پرداخت می‌شود این عمل هزینه قابل توجه دیگری را به دنبال ندارد.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با دلایل کوچک شدن بیضه، کلیک کنید.

معمولاً در دوران نقاهت نیاز چندانی به مراقبت‌های پس از عمل وجود ندارد. البته استراحت کوتاه مدت فرد جراحی شده در منزل می‌تواند مقداری بار مالی به خاطر مرخصی یا دوری از فعالیت کاری به همراه داشته باشد.

همچنین عنصر مهم در اینکه هزینه عمل برگشت وازکتومی چقدر است، پوشش بیمه می‌باشد.

سؤالات متداول هزینه عمل برگشت وازکتومی چقدر است

1- عمل برگشت وازکتومی چیست؟

وازوواستومی یا عمل برگشت وازکتومی یکی از روش‌های جراحی است که برای معکوس کردن وازکتومی استفاده می‌شود.

2- آیا وازکتومی قابل برگشت است (بستن لوله مردان قابل برگشت است)؟

خیلی از پزشکان متخصص که تجربه در میکروسرجری و وازکتومی معکوس را دارند، خاطر نشان ساخته‌اند که احتمال موفقیت بالایی برای انجام عمل برگشت وازکتومی وجود دارد، حتی اگر سال‌ها از انجام عمل وازکتومی گذشته باشد.

3- هزینه عمل برگشت وازکتومی چقدر است؟

معمولاً عمل وازکتومی عملی ساده و سرراست است که در 15 دقیقه و انجام برش‌های معدودی انجام می‌شود اما در عمل برگشت وازکتومی مقداری فرایند عمل پیچیده‌تر بوده و حتی نیاز به مقداری پیگیری و آزمایش برای سنجش موفقیت عمل دارد.

در مجموع عمل برگشت وازکتومی عمدان چندان پرهزینه‌ای نبوده و فرد تحت عمل می‌تواند بعد از زمان نقاهت به زندگی روزمره خود بازگردد و به انجام مراقبت‌های خاصی در دوران نقاهت نیاز ندارد.

به جز هزینه خود عمل برگشت وازکتومی و هزینه‌ای که بابت بودن در بیمارستان و دستمزد پزشک جراح پرداخت می‌شود این عمل هزینه قابل توجه دیگری را به دنبال ندارد. عنصر مهم در اینکه هزینه عمل برگشت وازکتومی چقدر است، پوشش بیمه می‌باشد.

برای انجام عمل برگشت وازکتومی می‌توان از تجارب درمانی بیماران قبلی بهره گرفت. همچنین در این زمینه می‌توان از تجارب جناب آقای دکتر فرشاد نامداری جراح و فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان با سابقه بیش از 15 سال جراحی موفق در این زمینه کمک گرفت.

دکتر فـرشاد نامداری، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی و حائز رتبه دوم بورد کشوری تخصصی اورولوژی می‌باشد. ایشان دانش‌آموخته و دستیار ممتاز دانشکده علوم پزشکی تهران می‌باشند. با بهره‌گیری از دانش و تجربه ایشان می‌توان به‌خوبی از انجام خوب عمل برگشت وازکتومی اطمینان حاصل کرد.

منبع مقاله:

https://www.mayoclinic.org/tests-procedures/

https://www.yalemedicine.org/conditions/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید