واریکوسل گرید ۱

1. خانه
  3. مقالات
  5. واریکوسل گرید ۱

واریکوسل گرید 1 یک اختلال شایع است که در آن وریدهای موجود در کیسه بیضه شما بزرگ می‌شود. کیسه بیضه شما کیسه‌ ای از جنس پوست پشت آلت تناسلی شما است که معمولاً حاوی بیضه‌ های شما است.

واریکوسل گرید1 بیماری شبیه به واریس است. در بیماری واریس، رگ‌ های واریسی باعث می‌شود رگ‌ های پاهای شما متورم شده و شکل خود را از دست بدهند.

در واریکوسل گرید1، بروز این اختلال معمولاً بدون درد است اما گاهی اوقات می‌تواند باعث بروز درد در ناحیه بیضه فرد مبتلا شود که ممکن است ماهیتی سینوسی داشته باشد.

به طور معمول فقط یک طرف بیضه و معمولاً سمت چپ را درگیر می‌کند. این مقاله به بررسی علت واریکوسل، علائم و درمان واریکوسل گرید1 می‌پردازد.

در برخی افراد، فرم‌ های شدید تر واریکوسل گرید1 ممکن است باعث ناباروری در فرد مبتلا شود. اگر واریکوسل گرید1 شما را آزار نمی‌دهد، ممکن است نیازی به درمان واریکوسل گرید1 نداشته باشید.

آیا واریکوسل گرید 1 بیماری خطرناکی است؟

واریکوسل گرید 1 اختلالی نیست که افراد مبتلا را به خطر بیندازد. با این حال، واریکوسل گرید1 می‌تواند بسیار جدی باشد و اگر فرد مبتلا می‌خواهد فرزندی داشته باشد، ممکن است در فرم‌ های شدید باروری فرد مبتلا را به خطر بیندازد.

واریکوسل گرید 1

آیا اختلال واریکوسل گرید 1 می‌تواند بر باروری فرد مبتلا تأثیر بگذارد؟

بله اختلال واریکوسل گرید 1 در فرم‌ های شدید خود می‌تواند بر باروری در برخی افراد تأثیر بگذارد. ابتلای به بیماری واریکوسل می‌تواند در حدود 40 درصد از تمام موارد نا باروری مردان نقش داشته باشد. با این حال، بسیاری از افراد مبتلا به واریکوسل گرید1 هیچ مشکلی برای بارداری ندارند.

متخصصان پزشکی نمی‌دانند که واریکوسل گرید1 چه نقشی در ناباروری دارد. این امکان وجود دارد که دمای داخل کیسه بیضه شما به دلیل تجمع خون در وریدها افزایش یابد. دمای بالاتری که بر هر دو بیضه تأثیر می‌گذارد ممکن است بر تعداد یا تولید اسپرم تأثیر بگذارد.

مطالعه بیشتر : برای اطلاع از اینکه واریکوسل چیست و چه علائمی دارد، دلایل ابتلا به واریکوسل در مردان چیست؟ کلیک کنید.

واریکوسلکتومی میکروسکوپی

از این رو اگر مشکوک به نا باروری هستید با یک پزشک معالج مشورت کنید. نگرانی‌ های باروری مهم‌ ترین دلیلی است که افراد تحت درمان فرم‌ های شدیدتر از واریکوسل گرید1 قرار می‌گیرند.

میزان شیوع اختلال واریکوسل چقدر است؟

به طور کلی اختلال واریکوسل 15 تا 20 درصد از مردان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. واریکوسل گرید1 به احتمال زیاد در سمت چپ کیسه بیضه شما رخ می‌دهد.

میزان شیوع واریکوسل چقدر است

زیرا تفاوت‌ هایی در نحوه تخلیه خون از بیضه چپ به وریدهای اصلی بدن وجود دارد. در موارد نادرتر و در حدود ۱۰ درصد موارد واریکوسل می‌تواند سمت راست یا هر دو طرف را درگیر کند.

علائم واریکوسل گرید1 چیست؟

واریکوسل معمولاً هیچ علامتی ندارد. با این حال واریکوسل گرید 1 ممکن است علائم زیر را داشته باشد و متوجه موارد زیر شوید:

• بروز درد مبهم بیضه یا درد در کیسه بیضه که اغلب با دراز کشیدن بهتر می‌شود.
  • تورم در بیضه‌ها یا کیسه بیضه.
  • کوچک شدن بیضه‌ها (آتروفی بیضه).
  • ناتوانی در بارداری پس از حداقل یک سال تلاش برای بارداری (ناباروری).
  • بروز یک توده کوچک در بالای ناحیه بیضه آسیب دیده شما.

مطالعه بیشتر : عمل واریکوسل چقدر طول میکشد و چه کسانی کاندیدایه مناسبی برای عمل واریکوسل هستند؟ برای پاسخ کلیک کنید.

واریکوسل گرید1 چطور به نظر می‌رسد؟

واریکوسل های بزرگ‌ تر از آن ممکن است شبیه کیسه کرم یا اسپاگتی باشند. آن‌ ها ممکن است باعث ناراحتی خفیف، درد یا ناراحتی در فرد مبتلا شوند. واریکوسل های خفیف‌ تر ممکن است برای دیدن یا احساس آنقدر کوچک باشند که قابل رؤیت نباشند و تنها از طریف عکس واریکوسل درجه1 میتوان تشخیص داد .

واریکوسل گرید ۱ چیست؟

علت اصلی واریکوسل گرید1 چیست؟

پزشکان معالج و دانشمندان مطمئن نیستند که چه چیزی باعث ایجاد آن می‌شود. برخی فکر می‌کنند که یک “سوئیچ” (دریچه) معیوب در داخل وریدهای خاصی در طناب اسپرمی ممکن است باعث ایجاد واریکوسل گرید1 شود که با توجه به عکس واریکوسل گرید1 میتوانند مطمئن شوند.

طناب اسپرماتیک نواری از بافت است که بیضه‌ های شما را در جای خود نگه می‌دارد. این سیاهرگ‌ ها خون را از بیضه‌ ها به بدن باز می‌گردانند. سوپاپ به عنوان نوعی کلید “روشن/خاموش” عمل می‌کند.

این سوپاپ دارای دو ساختار فلپ مانند است که به خون کمک می‌کند تا از بیضه‌ ها به سمت قلب شما برگردد. وقتی یک دریچه آن‌ طور که باید کار نمی‌کند، ممکن است خون در داخل ورید های بیضه شما جمع شود. با گذشت زمان، رگ‌ ها متورم می‌شوند.

واریکوسل گرید 1 چه کسانی را مبتلا می‌کند؟

واریکوسل گرید می‌تواند هر فردی را در هر سنی مبتلا کند. پزشکان معالج معتقدند که بسیاری از موارد واریکوسل گرید1 در بدو تولد وجود دارند (مادرزادی). افراد اغلب در سال‌ های نوجوانی متوجه ابتلا به آن می‌شوند.

متخصصان پزشکی گمان می‌کنند که این مورد ممکن است مربوط به بلوغ باشد، یعنی زمانی که جریان خون به اندام تناسلی شما افزایش می‌یابد. در برخی موارد، واریکوسل گرید 1 می‌تواند از رشد مناسب بیضه شما جلوگیری کند.

مطالعه بیشتر : برای آشنایی با واریکوسل گرید ۲ و راه های تشخیص آن، کلیک کنید.

آیا واریکوسل گرید 1 باعث اختلال نعوظ می‌ شود؟

ایا واریکوسل گرید ۱ باعث ناباروری میشود ؟ یا باعث اختلال نعوظ می شود .تحقیقات کافی وجود ندارد که به طور قطعی بگوییم واریکوسل گرید1 باعث اختلال نعوظ (ED) می‌شود، اما ممکن است ارتباطی وجود داشته باشد.

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که افرادی که تحت درمان واریکوسل گرید 1 قرار نمی‌گیرند، ممکن است گاهی اوقات به حالت نعوظ نرسند ولی این مشکل بروز چندان زیادی ندارد.

• چه سوالاتی باید از پزشک معالج خود بپرسم؟
  • از کجا می دانید که من واریکوسل گرید 1 دارم؟
  • آیا برای واریکوسل گرید1 ام نیاز به درمان دارم؟
  • آیا علائم واریکوسل گرید1 من بدون درمان بدتر می‌شود؟
  • آیا واریکوسل گرید 1 من بزرگتر می‌شود؟
  • چه اقداماتی برای بهبود علائم آن در خانه انجام دهم؟
  • آیا واریکوسل گرید1 می تواند بر باروری من تأثیر بگذارد؟
  • گزینه های درمان مربوط به آن چه هستند؟
  • آیا واریکوسلکتومی می تواند باروری من را بهبود بخشد؟

درمان واریکوسل گرید1 چیست؟

اگرچه وجود این مورد در بیضه‌ ها بی‌خطر هستند، اما اگر دردناک شوند و عوارض مرتبط دیگری در سلامتی شما ایجاد ‌کنند، باید آن‌ ها را معالجه کنید. برخی از گزینه‌ های درمان آن شامل موارد زیر می‌باشند که بستگی به نوع واریکوسل هم میشود مانند واریکوسل یک طرفه ، واریکوسل خفیف سمت چپ یا علائم واریکوسل سمت راست

آمبولیزاسیون واریکوسل

در طی این روش، یک متخصص عروق یک برش کوچک در کشاله ران فرد مبتلا ایجاد کرده و یک کاتتر بسیار نازک را از طریق ورید ران وارد بدن فرد مبتلا می‌کند.

آمبولیزاسیون واریکوسل

کاتتر به طرف واریکوسل هدایت شده و پزشک جراح یک کویل کوچک یا مایع مخصوص را به ورید آسیب دیده وارد می‌کند. کاربرد کویل یا مایع در جلوگیری از جریان یافتن خون می‌باشد.

از آنجا که خون دیگر از طریق ورید جریان ندارد، واریکوسل کوچک شده و به تدریج از بین می‌رود.با پیشرفت تکنیک های جراحی ،امروزه این روش منسوخ شده است.

جراحی واریکوسل گرید 1

در این روش درمان واریکوسل گرید1، یک پزشک متخصص برشی را در پوست بیضه فرد تا وریدهای بیضه ایجاد می‌کند. سپس آن‌ها را با بخیه وصل می‌کند.

با روش‌ های جراحی در درمان واریکوسل گرید1 می‌توان جریان خون را به وریدهای طبیعی هدایت کرد تا گردش خون خوبی را تضمین کند. در بیشتر موارد این جراحی سرپایی است و توصیه می‌شود برای کاهش التهاب که ممکن است بعد از عمل جراحی پیش آید.

از کیسه‌ های یخ در ناحیه تحت درمان بهره بگیرید. بعد از درمان ، شما می‌توانید در همان روز از بیمارستان مرخص شوید، اما بهبودی کامل فرد جراحی شده ممکن است چند روز زمان ببرد .

مطالعه بیشتر : برای آشنایی با واریکوسل گرید 3 چگونه درمان می شود، آیا جراحی لازم دارد؟ کلیک کنید.

درمان خانگی واریکوسل گرید ۱ بدون جراحی

آیا واریکوسل گرید ۱ نیاز به عمل دارد ؟ اگر مبتلا به واریکوسل گرید 1یا واریکوسل گرید ۱ سمت چپ می‌باشید، اما هیچ یک از علائم ارائه شده در بالا را احساس نمی‌کنید، می‌توانید این روش‌ های درمانی خانگی واریکوسل گرید1 را امتحان کنید که می‌تواند به درمان واریکوسل گرید1 کمک و از بدتر شدن آن جلوگیری کند:

درمان خانگی واریکوسل گرید 1

از لباس ‌زیر های مناسبی استفاده کنید تا هرگونه ناراحتی و درد را در شما تسکین دهد. اگر به تسکین بیشتری برای درد نیاز دارید، می‌توانید از داروهای مسکن ، مانند پاراستامول یا ایبوپروفن استفاده کنید.

همیشه اطلاعات بیمار را که همراه داروی شما است را مطالعه کرده و در صورت داشتن هرگونه سؤال، از دکتر داروساز داروخانه راهنمایی بخواهید. اگر بروز درد در شما شدید است، در این زمینه با پزشک معالج خود مشورت کنید.

همچنین ممکن است لازم باشد از فعالیت‌ های خاصی که باعث ناراحتی می‌شود اجتناب کنید. پوشیدن لباس‌ های زیر تنگ‌ تر (مانند اسپندکس یا الاستین) یا بند ران هنگام ورزش یا ایستادن طولانی‌ مدت می‌تواند علائم آن را کاهش دهد.

سرما درمانی در درمان واریکوسل گرید 1

استفاده از یخ یا کیسه‌ های سرد روی کیسه بیضه ممکن است به تسکین درد و ناراحتی کمک کند. یخ را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید. برای این منظور بسته‌ های یخ یا سرد را در یک حوله بپیچید. یخ را هر بار بیش از 15 دقیقه روی ناحیه مشکل‌دار نگذارید.

بهره‌ گیری از رژیم‌ های درمان واریکوسل گرید1

برای درمان واریکوسل گرید1، مصرف غلات سبوس‌دار، اسیدهای چرب ضروری، میوه‌ها، فلاونوئیدها، سبزی‌ ها، مرغ، روغن‌ زیتون و غذاهای حاوی فیبر زیاد را افزایش دهید.

با مصرف مقدار زیادی آب و مایعات هیدراته بمانید. مکمل‌ های ویتامین E، ویتامین C، بیوفلاوانوئید و روی نیز توصیه می‌شود.برای انجام درمان واریکوسل گرید 1 می‌توان از تجارب درمانی بیماران قبلی بهره گرفت.

بیشتر بخوانید: برای اطلاع و آشنایی با واریکوسل شدید سمت چپ و درمان واریکوسل با دارو، کلیک کنید.

دکتر فـرشاد نامداری، عضو هیئت‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی و حائز رتبه دوم بورد کشوری تخصصی اورولوژی می‌باشد. ایشان دانش‌ آموخته و دستیار ممتاز دانشکده علوم پزشکی تهران می‌باشند. با بهره‌ گیری از دانش و تجربه ایشان می‌توان به‌ خوبی از درمان واریکوسل گرید1 اطمینان حاصل کرد.

سوالات متداول واریکوسل گرید ۱

1) ویژگی واریکوسل گرید 1 در تشخیص چیست؟

واریکوسل گرید 1 معمولاً قابل رؤیت نیست، اما در صورت استفاده از مانور والسالوا، پزشک می‌تواند آن را احساس کند.

2) تا چند هفته بعد عمل جراحی برای درمان آن باید از روابط جنسی پرهیز نمود؟

حدود 2 هفته بعد عمل جراحی باید به صورت کامل از روابط جنسی پرهیز نمود .

3) یکی از مهم‌ترین اقدامات در درمان خانگی واریکوسل گرید1 چیست؟ استفاده از لباس زیر محافظت کننده

برای انجام درمان آن می‌توان از تجارب درمانی بیماران قبلی بهره گرفت. همچنین در این زمینه می‌توان از تجارب جناب آقای دکتر فرشاد نامداری جراح و فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان با سابقه بیش از 15 سال جراحی موفق در این زمینه کمک گرفت.

دکتر فـرشاد نامداری، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی و حائز رتبه دوم بورد کشوری تخصصی اورولوژی می‌باشد. ایشان دانش‌آموخته و دستیار ممتاز دانشکده علوم پزشکی تهران می‌باشند. با بهره‌گیری از دانش و تجربه ایشان می‌توان به‌خوبی از درمان واریکوسل گرید1 اطمینان حاصل کرد.

منبع مقاله: